A drága PCR tesztek továbbra is negatívan befolyásolják a nemzetközi utazás helyreállítását

A Covid-19 sokaknál szűkítette a költségvetési keretet. – tette közzé a Travel Daily News.

Egy év eleji felmérés szerint a globálisan megkérdezett fogyasztók 50%-a azt válaszolta, hogy a korábbiakhoz képest csökkenteni kellett a háztartás költségvetését. Emellett a válaszadók több, mint fele azt nyilatkozta, hogy szigorú költségvetés szerint élnek és egy nemzetközi utazás finanszírozása gondot jelentene.

Az utazás helyreállításához a védőoltások bevezetését határozták meg a változást hozó tényezőként. A PCR tesztek árazása azonban szintén súlyos tényező, amely hosszútávon gátolhatja a fellendülést.

A PCR tesztek árai ugyan változóak, egy nemzetközi utazás költségeit mégis megemelik.

A legtöbb országba való utazás oltáshoz vagy negatív Covid-19 teszthez van kötve, melyet utazás előtt és megérkezés után is előírás. Sok időbe fog telni, míg a népesség egészét beoltják, emiatt a többször elvégzett teszt a nemzetközi utazások során kulcsfontosságú maradhat még jó ideig. Ennek a költsége sokak számára jelentősen csökkenti az utazás lehetőségét.

Ez a plusz fizetnivaló a családoknak jelent főleg rengeteg extra költséget. Ahol az idősebbek már oltva vannak és elkerülhetik a tesztelést, ott a gyerekeknek kell elvégezni. Ez pedig a szülőkre háruló fizetnivaló, ami nem fogja őket örömmel eltölteni.

A TUI utazási iroda az Egyesült Királyságban úgy döntött minél egyszerűbbé és olcsóbbá szeretni az utazást utasaik számára. Üzemeltetőjük nemrég bejelentette, hogy a korábbinál sokkal olcsóbban, GBP 20-ért szeretnék a “zöld listán” szereplő országokba utazó brit utasok COVID-19 PCR tesztjét adni. A kormány által jóváhagyott Chronomics tesztekről gondoskodó céggel együttműködve szeretnék az idei nyáron az utazást a lehető legkönnyebbé és megfizethetőbbé tenni.

Ezzel a TUI remek példát mutat arra, hogy együttműködésekkel milyen szépen csökkenthető a Covid-19 tesztelésének költségei. Több üzemeltetőnek és a légitársaságoknak kellene hasonló partneri együttműködés ahhoz, hogy a turizmus felálljon. Ezáltal a világjárvány miatti folyamatos bizonytalanság ellenére is több ember számára újra elérhetővé válna az utazás.